25.09.2010

SAPUN PREPARAT IN CASA CU GHEE - PENTRU CORP SI PAR

Un sapun natural, facut din ghee ( unt clarifiat ), ulei de palmier, ulei de porumb nerafinat, ulei de ricin, ulei de lamaie si ceai de plante medicinale: rostopasca, rozmarin si sanziene galbene.

Este emolient, hidratant, miros placut natural fara adaosuri sintetice de esente are proprietati de regenerare a parului, vindecarea ranilor si disparitia petelor de fata si corp.

Uleiul de ricin ca si cel de porumb - este foarte bun pentru regenerearea si cresterea parului, inmoaie bataturile si pielea ingrosata si face sa dispara petele pigmentare cauzate de afectiuni hepatice. Uleiul natural de lamaie este antiseptic si bactericid.

Untul clarefiat - la fel ca aloe, are un efect cicatrizant si este folosit ca unguent, in tratarea unor leziuni ale pielii grabind vindecarea si cicatrizarea.

Rostopasca - este un bun cicatrizant si un antiinfecţios cu spectru larg: bacterii, fungi, protozoare, virusuri.

Rozmarinul - ajută foarte mult la tratamentele cosmetice, contribuind la întreţinerea frumuseţii şi la tratarea diverselor afecţiuni ale pielii: acnee, alopecie, eczeme, celulită, degerături sau umflarea gleznelor. De asemenea, planta favorizează transpiraţia, ajutând la eliminarea toxinelor.

Sanziene galbene - este un antiseptic si cicatrizant puternic, se foloseste in cosmetica, ajuta la eliminarea petelor de pe piele.







Ingrediente si cantitati folosite pentru prepararea a 4 sapunuri ( aproximativ 100 grame bucata ):

210 ml - ghee ( unt clarifiat )
40 ml - ulei de ricin
20 ml - ulei de palmier
20 ml - ulei de porumb nerafinat
5 ml - ulei esential de lamaie
112 ml extract apos la rece de plante ( rostopasca, rozmarin si sanziene galbene ) si ovaz





13 comentarii:

  1. fara soda caustica nu iese sapun

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu am zis ca sapunul este fara soda, pentru ca nu exista asa ceva. Nu am trecut soda pe blog pentru ca nu am considerat necesar. Am vrut doar sa evidentiez calitatile sapunului prin ingredientele naturale pe care le contine ( fata de un sapun cumparat din comert, plin de chimicale ). Cine face sapun acasa stie si cata soda este necesara. Dar daca doreste cineva pot sa dau si detalii.

    RăspundețiȘtergere
  3. minunat-as dori sa stiu de unde pot lua soda pura 99%-am inteles ca asta e buna-la magazine gasesc puritate 75%-multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am cumparat de la magazinul de chimicale.

    RăspundețiȘtergere
  5. buna.poti sa imi spui si mie cantitatea de soda folosita?

    RăspundețiȘtergere
  6. imi puteti spune va rog cantitatea de soda.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,
    Foarte interesante articolele tale ,iar reteta de sapunel cu GHEE, chiar vreau s-o incerc !

    Intrebarea ,intrebatoare, este : cum calculez cantitatea de soda necesara sa zicem la 400 g GHEE, obtinuta dintr-un unt fara sare , cat mai curat ( nu am idee cat unt trebuie ,dar cred ca in mare. cantitatile corespund ! adica.ma gandesc ca obtin din aprox 500 g unt ,cam 400 g de Ghee?!)

    oricum citesc cu mult interes ce scrie pe blogul tau ! FELICITARI !

    O seara excelenta ,
    Claudia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. soapcalc.net iti calculeaza detaliile(apa soda uleiuri, unturi etc.) vezi si detaliile de conditionare ale retetei sapunului tau.

      Ștergere
  8. Pentru o incepatoare in ale sapunitului, ati putea specifica, va rog, cantitatea de soda folosita? Multumesc si felicitari pt minunatul blog

    RăspundețiȘtergere
  9. buna,eu am primit de la o prietena vaselina,glicerina,unt de cacaua,ulei natural de lavanda si alcool etilic,eu mai am acasa galbenele multe,,,cum as putea sa le combin pt prepararea unei creme sau ceva balsam..mersi

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. va rog sa-mi spuneti si mie ce valoare de saponificare are untul clarefiat...multumesc!

    RăspundețiȘtergere

TOP LUNAR - Articole populare

RadioBacau