18.10.2010

Deodorant crema natural

Un deodorant crema natural cu miros subtil de ylang-ylang, mosc si geraniu, usor de preparat in casa. 

Este foarte eficient cu actiune indelungata pana la 24 ore, mirosul neplacut de transpiratie dispare iar umezeala este absorbita. Contine ulei natural din nuca de cocos si catina alba care ajuta pielea sa nu se irite si sa nu blocheze porii. Bicarbonatul de sodiu se stie ca indeparteaza mirosurile neplacute, iar amidonul de porumb, extractul hidroalcoolic de salvie in amestec cu tataneasa si coada-calului, absorb excesul de umezeala lasand pielea uscata.

Ingrediente: bicarbonat de sodiu, amidon de porumb, ulei de nuca de cocos, ulei de catina alba, ceara de albine pura, extract hidroalcoolic de salvie, tataneasa, coada-calului, aloe, glicerina, uleiuri esentiale de ylang-ylang, mosc, geraniu.

Pentru ca deodorantul sa aiba o consistenta cremoasa uleiul de nuca de cocos si ceara de albine se pun la bain-marie sa se incalzeasca putin. Doar pana se topeste ceara. In alt vas se pun extracturile hidroalcoolice si glicerina. Se lasa pana alcoolul se evapora aproape complet iar substantele active din plante trec in glicerina. In felul acesta ramane un procent extrem de mic de alcool in deodorant.

Intr-un vas curat si uscat se amesteca bine bicarbonatul de sodiu si amidonul de porumb ( amidonul neamestecat bine formeaza cocoloase ), dupa care se toarna uleiurile si glicerina. Pentru a avea o consistenta fina este indicat sa se amestece compozitia, la mana sau la mixer timp de 15-30 minute. Prin amestecare, cristalele solide de bicarbonat se vor topi.

Consistenta solida sau mai fluida este in functie de cum doriti sa fie deodorantul. Eu am preferat sa fie mai fluid pentru a aplica cu degetele si a putea distribui uniform pe piele. Cine doreste sa fie solid nu trebuie decat sa mai adauge bicarbonat de sodiu si amidon de porumb in cantitati egale. Culoarea mai galbuie este data de ceara curata de albine si de extractul de plante. Nu raman urme albe si nu pateaza hainele.

Deodorantul este testat de mine si pot sa spun ca este extrem de eficient pe toata durata zilei.





9 comentarii:

  1. Felicitari.Data viitoare vreau poza,ca pentru copii.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ms./ am pus si poza dar mai tarziu ca nu era facuta cand am scris articolul :)) Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      tare as vrea sa probez aceasta reteta.
      Se poate va rog sa scrieti si gramajele pt ingrediente?
      Multumesc

      Ștergere
  3. Scuze,dar asa fac copiii mici,cer ca sa li se dea .Stiai,nu?Arata bine,tot a papa.Ai zice ca sunt o gurmanda,nici pe departe.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dca vrei iti dau sa gusti. Chiar daca e doar pentru aplicare externa, sa stii ca poate fi comestibil pe timp de foamete...Contine doar chestii pe care le folosesti in mancare si prajituri. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. as vrea sa imi fac si eu niste creme naturale.. dar am o mare problema.. nu gasesc recipiente in care sa le pun :| poti sa imi dai un pont de unde le cumperi tu? merci

    RăspundețiȘtergere
  6. cand imi pot da seama ca glicerina a abs extractul de plante?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ceva cantitatiNu vad retetarul, ...tare ma imbie reteta.
    Please!

    RăspundețiȘtergere
  8. as vrea sa te trec in lista mea de bloguri interesante. Imi dai acordul?
    In cazul in care consideri ca ar fi interesant sa figurez si eu l tine, ar fi super. In orice caz, multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere

TOP LUNAR - Articole populare

RadioBacau